flag Судова влада України

Інформація для осіб з інваліднісю та інших маломобільних груп населення

Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення

Люди з інвалідністю є споживачами таких самих послуг, як і люди без інвалідності. Розуміння того, чого саме хоче споживач, вимагає зосередження уваги на людині, а не на її інвалідності. Перше й найголовніше необхідно побачити людину. Важливо завжди памятати, що потрібно звертатись безпосередньо до цієї людини, а не до супроводжуючої її особи.

Якщо в суд звертається особа, що має обмежені фізичні можливості, то потрібно трактувати її в першу чергу як клієнта, який звернувся за послугою, але при цьому необхідно розуміти і володіти деякими особливостями у спілкуванні.

Рекомендації із супроводу та взаємодії з людиною з інвалідністю

Загальні положення

Людина з порушенням зору, або незряча людина

Особи, які користуються кріслом колісним

Особи з порушеннями слуху, або глуха людина

Особи з затримкою розумового розвитку

НАЙГОЛОВНІШЕ: не стороніться людей з інвалідністю. Якщо Ви готові вести себе з ними з повагою й розумінням, вони не образяться, якщо Ви помилитесь.

 

 *Матеріал використаний з розділу «Етика спілкування» Всеукраїнського громадського об’єднання Національна асамблея людей з інвалідністю України: та брошури Національної асамблеї людей з інвалідністю "Чому доступність є важливою?"