flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану організації статистичної та обліково-статистичної роботи у Бориспільському міськрайонному суді Київської області за 1 півріччя 2014 року

03 липня 2014, 11:49

Узагальнення статистичної роботи у Бориспільському міськрайонному суді Київської області зроблено на виконання вимог затвердженої Тематики аналітичних досліджень (узагальнень) в загальних місцевих судах Київської області,  затверджену начальником ТУ ДСА України в Київській області від 16.11.2011 року.

Головою суду та керівником апарату суду здійснено комплекс заходів щодо організаційного керівництва діяльністю суду з реалізації основних завдань обліково-статистичної роботи: забезпечення достовірності, об'єктивності, оперативності, стабільності та цілісності інформації про роботу суду.

Статистичні звіти про роботу суду складаються секретарями з кримінальних, цивільних та адміністративних справ, контроль за підготовкою звіту здійснює керівник апарату суду Семешко Т.І.  та особисто  голова суду Вознюк С.М.

Статистичні звіти по цивільним справам складає Карпенко Марина Олександрівна, яка  має  понад 12 років загального стажу роботи,  з яких 10 років стажу, пов’язаного  з виконанням обліково-статистичної роботи.  Має середню освіту, навчається на 2 курсі Київської державної академії водного транспорту.

Складанням статистичних даних по кримінальним справам займається секретар суду Дворник Алла Миколаївна.  Загальний стаж роботи секретаря суду Дворник А.М.  в суді становить понад 15 років, стаж, пов’язаний з виконанням обліково-статистичної роботи становить понад 8 років 6 місяців.  Має базову вищу освіту. 

Звіти по справам про адміністративні правопорушення  складає секретар суду Сілакова Наталія Василівна. Загальний стаж її роботи понад 15  років та стаж виконання обліково-статистичної роботи  становить  майже 10 років. Має вищу юридичну освіту.

Тобто, виходячи з наведеного, можна зазначити про те, що особи, які складають звіти по різним категоріям справ, мають достатній рівень знань для їх складання.

Складання звіту за 1 півріччя 2014 року автоматично програмою відбувалося по  справам про адміністративні правопорушення та щодо осіб, які притягнуті до адміністративної відповідальності, статистичні звіти по цивільним та кримінальним справам були проведені як в автоматичному режимі, так і в ручному за допомогою шаблонів звітів, наданих ДСА України.

На протязі 1 півріччя 2014 року удосконалювалась та налагоджувалась КП “Д -3 ”. Працівники суду працювали з даною програмою, але можливості здати всі статистичні звіти за рік в електронному варіанті не було, так як дані які вносилися працівнками суду не завжди відображалися після оновлення програми, звіти які формувалися автоматично, формували хибні дані та невиконувались умови логічного контролю в зв'язку з недосконалою розробкою програми самими ж розробниками цієї програми . Головним спеціалістом з інформаційних технологій суду Прожейком О.В. на протязі звітного періоду велась робота по оновленню КП “Д -3 ” та усуненню збоїв в її роботі.

Протягом 1 півріччя 2014 року  секретарями суду складались та подавались до ТУ ДСА у Київській області та до Апеляційного суду Київської області щоквартальні звіти про оперативність розгляду кримінальних справ (звіти 1-ОП;1-1 ОП), також складались звіти за формою 1-Л - про стан розгляду справ про злочини, передбачені статтями 209, 209-1, 306 КК України, щотижнево секретарем направлялися інформація про кількість кримінальних справ, які перебувають у провадженні суду понад 6, 9 місяців та понад 1 рік, та інформація про справи, які надійшли та розглянуті протягом тижня в суді.

Секретарем суду Карпенко М.О. надавалась інформація щодо цивільних справ та складався щоквартальний звіт за формою № 10 (звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору).

За підсумками роботи суду за 1 півріччя 2014 року працівниками суду були складені статистичні звіти :

- за формою №1 (звіт про розгляд справ у порядку кримінального судочинства);

- за формою №1-1 (звіт про розгляд справ у порядку кримінального провадження );

- за формою №2А (звіт про розгляд справ у порядку адміністративного судочинства);

- за формою №2Ц (звіт про розгляд справ у порядку цивільного судочинства);

- за формою №3 (звіт про розгляд справ про адміністративні правопорушення);

- за формою №4 (звіт щодо звернення до виконання рішень судів у частині майнових стягнень).

В цілому форми звітності відповідають поставленим вимогам. Помилки та недоліки, виявлені при складанні статистичних звітів, прийняті до уваги та надалі будуть враховуватися при складанні наступних статзвітів.

У провадженні Бориспільського міськрайонного суду Київської області перебуває 28 цивільних справ, які перебувають у провадженні суду понад 1 рік та 16 кримінальних справ.

Основними причинами тривалого розгляду кримінальних справ є: оголошення розшуку підсудного, призначення експертизи, не доставка конвойною службою підсудних до зали судового засідання, невиконання постанови органів внутрішніх справ про примусовий привід свідків, підсудного, потерпілого, неявка в судове засідання підсудних, потерпілих, свідків та інших учасників судового процесу, несвоєчасне надіслання судових повідомлень, зайнятість адвокатів, які приймають участь в справі у інших судових засіданнях.

Причинами розгляду цивільних справ понад встановлені строки є: зупинення провадження у зв’язку з хворобою однієї із сторін, проведення експертизи, яка не завжди вчасно сплачується сторонами, надання строку для укладення угоди з адвокатами, неявка сторін з тих чи інших причин, неявка представників сторін, ненадання відповідачами в судові засідання необхідних документів.

Аналізуючи вище наведене, можна зазначити, що стан судової статистики у Бориспільському міськрайонному суді Київської області є в цілому задовільним.

Враховуючи вищевикладене, з метою вдосконалення та належної організації обліково-статистичної, аналітичної роботи, поліпшення якості підготовки звітів необхідно:

1) посилити контроль за веденням судової статистики в суді;

2) посилити контроль за веденням кадрової роботи в суді;

3) посилити контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, заповненню документів первинного обліку;

4) після кожного звітного періоду аналізувати стан обліково-статистичної роботи та дані здійснення правосуддя;

5) вживати необхідні заходи дисціплінарного впливу до працівників апарату суду, винних у порушенні вимог, що пред’являються до ведення обліково-статистичної роботи.