Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Така підстава для звільнення судді як «порушення присяги» має бути змінена на «вчинення дисциплінарного проступку, несумісного зі статусом судді». Ознаки такого проступку слід чітко визначити в законі.
До такого висновку дійшла Конституційна комісія, напрацювання якої стосовно змін до розділу “Правосуддя” Конституції України були презентовані на минулому тижні.
Під час засідань Робочої групи були опрацьовані пропозиції з трьох блоків питань «технічного завдання» – це питання змісту та структури розділу «Правосуддя» Конституції України, питання щодо вимог до судді (вік, освіта, професійний стаж тощо) та призначення, переведення і звільнення суддів, а також гарантії їх діяльності.
Правові гарантії додержання принципу незалежності суддів при призначенні, звільненні та притягненні їх до дисциплінарної відповідальності включатимуть безстрокове призначення суддів та посаду, функціональний імунітет суддів, призначення суддів виключно за результатами конкурсу, а також притягнення їх до дисциплінарної відповідальності виключно органом, у складі якого більшість складають судді, обраних суддями, як того вимагають міжнародні стандарти.
Також Робоча група рекомендує виключити з повноважень Верховної ради України питання призначення та звільнення суддів. Що ж стосується повноважень Президента в питанні призначення суддів, то він призначатиме суддів безстроково на підставі рішення відповідного органу, що відповідальний за призначення та звільнення суддів (Вища рада юстиції).
Окремо Робоча група визначила перелік підстав для звільнення судді та припинення його повноважень. Погоджено необхідність окремо визначити підстави для звільнення судді з посади та підстави припинення повноважень судді.
Наступні засідання Робочої групи з питань правосуддя та суміжних правових інститутів відбудуться 18 та 19 травня. На цих засіданнях буде розглянуто питання суддівського імунітету, Вищої ради юстиції (формування цього органу, його повноваження, доцільність створення єдиного органу шляхом об’єднання Вищої ради юстиції з Вищою кваліфікаційною комісією суддів тощо), суддівського самоврядування та фінансування судів.