flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення судової практики застосування Бориспільським міськрайонним судом законодавства про відповідальність за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї

06 липня 2015, 11:51

На виконання листа Апеляційного суду Київської області №11717/06-16/15 від 25 травня 2015 року Бориспільським міськрайонним судом було проведено узагальнення судової практики застосування Бориспільським міськрайонним судом законодавства про відповідальність за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї (ст.2042 КУпАП) за період 2014 року та першого півріччя 2015 року.

 

Метою проведення узагальнення є аналіз матеріалів адміністративних справ даної категорії, для визначення проблемних та спірних питань, які виникали при розгляді даних справ.

 

Основні нормативно-правові акти, що регулюють правовий режим тимчасово окупованої території є Конституція України, Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», Закон України «Про прикордонний контроль», Кримінальний Кодекс України (ст. 3322, ст. 438), Кримінальний процесуальний кодекс України, КУпАП (ст.202, ст.2042) Розпорядження КМ України «Про тимчасове закриття пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю».

 

Відповідно ст.2042 КУпАП порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї – тягне за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт до п’ятнадцяти діб.

Законодавством України, зокрема ст.1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 4 березня 2015 року визначено, що тимчасово окупована територія України є невід’ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.

 

Тимчасово окупованою територією відповідно до цього Закону визначається:

-        сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій;

-        внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України;

-        повітряний простір над територіями, зазначеними у пунктах 1 і 2 цієї частини.

 

Тимчасово окупована територія відповідно до вище зазначено Закону має спеціальний правовий режим:

-        на тимчасово окупованій території на строк дії цього Закону поширюється особливий правовий режим перетину меж тимчасово окупованої території, вчинення правочинів, проведення виборів та референдумів, реалізації інших прав і свобод людини і громадянина.

-        правовий режим тимчасово окупованої території передбачає особливий порядок забезпечення прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території.

-        правовий режим тимчасово окупованої території може бути визначено, змінено чи скасовано виключно законами України.

 

Відповідно до законодавства, порядок виїзду та в’їзду на тимчасово окуповану територію України громадяни України мають право на вільний та безперешкодний в’їзд на тимчасово окуповану територію і виїзд з неї через контрольні пункти в’їзду-виїзду за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

Громадяни України, які не проживають на тимчасово окупованій території, а також усі іноземці змушені будуть отримувати для подорожей до півострова спеціальний дозвіл у центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції.

 Підсумовуючи вище зазначене звертаємо увагу на те, що висвітлити та зазначити проблемні і спірні питання, які виникали при здійсненні провадження у справах про адміністративні правопорушення зазначеної категорії не маємо можливості так, як дана категорія справ не перебувала у провадженні Бориспільського міськрайонного суду.