Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З 9 листопада по 4 грудня 2015 року в приміщенні Бориспільського міськрайонного суду Київської області було проведено анонімне анкетне опитування громадян – відвідувачів суду щодо ефективності, якості роботи суду та доступності правосуддя.
В опитуванні взяли участь респонденти, які є безпосередніми учасниками судових процесів або їх представниками.
Зокрема, учасникам опитування було запропоновано оцінити зручність умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо); повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо); ефективність організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність отримання повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість затримки/ перенесення судових слухань тощо).
Крім того громадяни – відвідувачі суду мали можливість відповісти на серію питань щодо: відношення суддів та працівників апарату суду до відвідувачів; довіри самих громадян до судової влади взагалі.
Усього в опитуванні взяли участь 162 громадяни – відвідувачі суду. Аналіз результатів опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати.
Щодо оцінки роботи суду отримані наступні результати (кількість відповідей):
На питання анкети щодо головних проблем з якими зіткнулися при зверненні до суду (доступі до правосуддя) отримані наступні результати (кількість відповідей):
На питання анкети чи по Вашій справі рішення було добре вмотивованим отримані наступні результати (кількість відповідей):
На питання анкети чи не склалось у Вас враження, що на суддю відбувався якийсь тиск ззовні (з боку преси, громадської думки, інших учасників судового процесу, та інші тиски) отримані наступні результати (кількість відповідей):
На питання анкети щодо можливості отримати інформацію про роботу суду по телефону або через мережу Інтернет отримані такі результати (кількість відповідей):
На питання анкети чи є зручним для Вас графік прийому громадян канцелярією суду отримані наступні результати (кількість відповідей):
На питання анкети чи є ставлення до відвідувачів суду з боку працівників суду ввічливим отримані наступні результати (кількість відповідей):
На питання анкети чи відчуваєте Ви, що працівники суду не однаково ставляться до всіх відвідувачів, залежно від їхнього соціального статусу та інших чинників отримані наступні результати (кількість відповідей):
На питання анкети чи склалося у Вас враження, що суддя не ретельно підготувався до справи і не орієнтується в її обставинах отримані наступні результати (кількість відповідей):
Аналізуючи інформацію, отриману під час проведення опитування громадян - відвідувачів суду, слід зазначити, що відмічений достатній рівень зручності умов перебування громадян у суді, ефективності організації роботи суду, а також повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів. Таким чином більшість респондентів вважають достатнім обсяг інформації, який розміщений на стендах у приміщенні суду та на веб-сайті суду.
Щодо думки громадян про незалежність та неупередженість суду при розгляді справи та забезпеченості справедливого судового розгляду – вона також є досить позитивною.
Вважаємо за доцільне запланувати на 2016 рік ведення обліку громадської думки про роботу суду на підставі регулярного суспільного моніторингу, шляхом проведення анкетування.