flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Увага! Результати опитування громадян – відвідувачів суду стосовно якості та ефективності роботи суду

07 грудня 2015, 09:54

З 9 листопада по 4 грудня  2015 року в приміщенні Бориспільського міськрайонного суду Київської області було проведено анонімне анкетне опитування  громадян – відвідувачів суду  щодо ефективності, якості роботи суду  та доступності правосуддя.

В опитуванні взяли участь респонденти, які є безпосередніми учасниками судових процесів або їх представниками.

Зокрема, учасникам опитування було запропоновано оцінити зручність умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо); повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо); ефективність організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність  отримання повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість затримки/ перенесення судових слухань тощо).

Крім того громадяни – відвідувачі суду мали  можливість відповісти на серію  питань   щодо:  відношення суддів та працівників апарату суду до відвідувачів; довіри  самих громадян до судової влади взагалі. 

Усього в опитуванні взяли участь 162 громадяни – відвідувачі суду. Аналіз результатів опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати.

Щодо оцінки роботи суду отримані наступні результати (кількість відповідей):

  • Гарна робота10
  • Добра робота – 102
  • Задовільна робота50
  • Незадовільна робота 0
  • Погана робота – 0

На питання анкети щодо  головних проблем з якими зіткнулися при зверненні до суду (доступі до правосуддя) отримані наступні результати (кількість відповідей):

  • Відсутність належного рівня інформації про роботу суду та про права й обов’язки учасників судового процесу – 0
  • Проблеми організації судового процесу – 114
  • Неввічливе ставлення суддів до громадян – 0
  • Неналежна правова підготовка суддів – 17
  • Корумпованість  судової гілки влади – 31

На питання анкети чи по Вашій справі рішення було добре вмотивованим отримані наступні результати (кількість відповідей):

  • Цілком погоджуюсь44
  • Погоджуюсь більшою мірою 67
  • Важко визначитись13
  • Цілком не погоджуюсь38

На питання анкети чи не склалось у Вас враження, що на суддю відбувався якийсь тиск ззовні (з боку преси, громадської думки, інших учасників судового процесу, та інші тиски) отримані наступні результати (кількість відповідей):

  • Так, склалось таке враження24
  • Важко визначитись82
  • Ні, такого враження не склалося56

На питання анкети щодо можливості отримати інформацію про роботу суду по телефону або через мережу Інтернет отримані такі результати (кількість відповідей):

  • Так – 137
  • Ні 0
  • Частково – 25

На питання анкети  чи є зручним для Вас графік прийому громадян канцелярією суду отримані наступні результати (кількість відповідей):

  • Так – 127
  • Ні – 35

На питання анкети чи є ставлення до відвідувачів суду з боку працівників суду ввічливим отримані наступні результати (кількість відповідей):

  • Так92
  • Ні8
  • Не знаю – 62

На питання анкети чи відчуваєте Ви, що працівники суду не однаково ставляться до всіх відвідувачів, залежно від їхнього соціального статусу та інших чинників отримані наступні результати (кількість відповідей):

  • Відчуваю37
  • Не відчуваю – 20
  • Важко визначитись – 105

На питання анкети чи  склалося у Вас враження, що суддя не ретельно підготувався до справи і не орієнтується в її обставинах отримані наступні результати (кількість відповідей):

  • Так – 28
  • Ні42
  • Важко сказати – 92

Аналізуючи інформацію, отриману під час проведення опитування громадян - відвідувачів суду, слід зазначити, що відмічений достатній рівень зручності умов перебування громадян у суді, ефективності організації роботи суду, а також повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів. Таким чином більшість респондентів вважають достатнім обсяг інформації, який розміщений на стендах у приміщенні суду та на веб-сайті суду.

Щодо думки громадян про незалежність та неупередженість суду при розгляді справи та забезпеченості справедливого судового розгляду – вона також є досить позитивною.

Вважаємо за доцільне запланувати на 2016 рік ведення обліку громадської думки про роботу суду на підставі регулярного суспільного моніторингу, шляхом проведення анкетування.