Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
09 грудня 2013 року відбулася спільна нарада керівництва Бориспільського міськрайонного відділу кримінально-виконавчої інспекції, Бориспільського міськрайонного суду, Бориспільської міжрайонної прокуратури.
На нараді обговорено Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо врегулювання питань, що унеможливлюють виконання адміністративних стягнень», прийнятого 24 жовтня 2013 року Верховною Радою України.
Одне з головних питань, яке вирішує закон – це впорядкування терміну направлення постанови суду до кримінально-виконавчої інспекції на виконання.
Встановлено попередньою редакцією статей 321-1 та 322 строком направлення для виконання постанов про застосування адміністративного стягнення у вигляді громадських та виправних робіт (не пізніше наступного дня після її винесення) не врахував десятиденного строку оскарження та набрання законної сили, визначений статтями 289 та 291. У зв’язку з цим, перш ніж правопорушник приступив до відбування громадських та виправних робіт, кримінально-виконавча інспекція повинна була дочекатись закінчення строку оскарження та додатково з’ясувати в суді чи не оскаржувалося рішення суду.
Відповідно до нової редакції цих статтей постанова суду про накладення адміністративного стягнення у вигляді громадських та виправних робіт надсилається на виконання, не пізніше дня, наступного за днем набрання нею законної сили.
На виконання до кримінально-виконавчої інспекції надходять постанови, які не можливо виконати, в силу об’єктивних обставин. Такими обставинами є: втрата працездатності, призов на строкову військову службу, взяття під варту, засудження до позбавлення волі, невідоме місце знаходження особи і таке інше. У разі виникнення об’єктивних обставин, кримінально-виконавча інспекція, керуючись статтею 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення, направляє такі постанови до суду для вирішення питання, пов’язаного з її виконанням. Як правило, суди повертають такі постанови на виконання до кримінально-виконавчої інспекції, посилаючись на те, що Кодекс України про адміністративні правопорушення не визначає порядку вирішення по суті зазначених питань.
Законом врегульовано це питання, шляхом визначення обставин, при настанні яких унеможливлюється виконання адміністративного стягнення у вигляді громадських та виправних робіт.
Так, відповідно до нової редакції статей 321-1 та 322 такими обставинами є втрата працездатності, призов на військову строкову службу, взяття під варту, засудження до кримінального покарання у виді позбавлення волі, або невідоме місце знаходження.
Законом розширено заходи реагування за ухилення та внесено зміни у статті 321-4 та 325 щодо наслідків ухилення осіб від відбування громадських та виправних робіт, якими передбачається можливість заміни громадських та виправних робіт такими адміністративними стягненнями, як штраф.
Закон передбачає, що у разі ухилення порушника від відбування громадських робіт та виправних робіт постановою суду (судді) невідбутий строк може бути замінено штрафом або адміністративним арештом.
За результатами спільної наради вирішено Бориспільському МРВ КВІ переглянути постанови суду про застосування адміністративного стягнення у вигляді громадських робіт та виправних робіт, які є на виконанні та направити особові справи відносно правопорушників до Бориспільського міськрайонного суду, враховуючи вимоги ЗУ «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо врегулювання питань, що унеможливлюють виконання адміністративних стягнень» від 24.10.2013 року. Бориспільському міськрайонному суду направляти на виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у виді громадських робіт та виправних робіт не пізніше дня, наступного за днем набрання нею законної сили.